Å×Ù ËÏÃÏ

Å×Ù ËÏÃÏ Å×Ù ËÏÃÏ

γράψε κάτι που αξίζει να διαβαστεί ή κάνε κάτι που αξίζει να γραφτεί

Ο.Λ.Θ.: Σκέψεις για την μετά τις αποκρατικοποιήσεις εποχή

Του Λάζαρου Τανταλίδη, Προέδρου του Σωματείου χειριστών - οδηγών μηχανημάτων του Ο.Λ.Θ.

Όπου σιωπούν οι αυτόπτες μάρτυρες δημιουργούνται οι μύθοι.

Η δημοσιογραφία και η δικαιοσύνη σώπασαν και επέτρεψαν την δημιουργία παραμυθιών, που οι συμπατριώτες μας κάποτε άκουγαν ευχάριστα.

Η αλήθεια, όμως, θα λάμψει στην μετά τις αποκρατικοποιήσεις εποχή.

Η ελευθερία της σκέψης μας δεν θα μας επιτρέψει ποτέ να υποστείλουμε την σημαία του αγώνα κατά των ιδιωτικοποιήσεων, κατά του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας. Δεν θα σιωπήσουμε ποτέ γιατί η ευθύνη είναι μεγάλη.

Ως εργαζόμενοι της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. έχουμε γίνει μάρτυρες των αλλαγών και της πορείας προς την παράδοση του δημόσιου Λιμανιού στον επενδυτή (;)

Καταγγείλαμε, απεργήσαμε, γνωστοποιήσαμε, κάναμε κοινωνικές συμμαχίες, δημόσιες συζητήσεις, με όλους τους φορείς της πόλης μας, τους ενημερώσαμε και δεν δικαιούται κανείς από αυτούς να πει ότι δεν ήξερε.

Η μηνυτήρια αναφορά που έχουμε υπογράψει ενώπιον του Εισαγγελέα Διαφθοράς Θεσσαλονίκης, τα λέει όλα.

Καταγράφει και αποδεικνύει, με στοιχεία, την συνολική συνειδητή απαξίωση της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. και την εντεύθεν ζημία του Ελληνικού Δημοσίου από πράξεις και παραλείψεις που υπονόμευσαν το δημόσιο συμφέρον και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του Λιμένα Θεσσαλονίκης.

Τι θα επιφέρει, όμως, η μετάλλαξη ενός δημόσιου φορέα που λειτουργούσε με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και είχε κάθε χρόνο κέρδη εκατομμυρίων ευρώ που τα οδηγούσε στα δημόσια ταμεία;

Είναι γνωστό σε ολόκληρο τον κόσμο: θα μειώσει τα κρατικά έσοδα, θα μεγαλώσει τα κέρδη του επενδυτή (;) και θα διατρανώσει το δημόσιο χρέος.

Άλλωστε, ο βωμός του κέρδους έχει παραμερίσει ή και εκμηδενίσει, ως σύγχρονο θυσιαστήριο, κοινωνίες και ανθρώπους.

Ο παραγόμενος πλούτος μιας τοπικής κοινωνίας ή και ολόκληρης χώρας, συσκευάζεται και αποστέλλεται από τους υπηρέτες πολιτικούς, στους μεγάλους της Ευρώπης.

Το πρώιμο της εξαγωγής συμπερασμάτων παύει να ισχύει αφ’ ης στιγμής έχουμε τα παραδείγματα των ιδιωτικοποιήσεων στα Αεροδρόμια και στον Ο.Τ.Ε. Εκεί, τον ρόλο του επενδυτή, τον παίρνουν κρατικές δημόσιες εταιρίες των φίλων μας, των Γερμανών και άλλων Ευρωπαίων, που με τα δικά μας χρήματα, από τα κέρδη που καρπώνονται, προσφέρουν κοινωνική πολιτική στην χώρα τους, πριμοδοτώντας το κράτος πρόνοιας, χωρίς κόστος.

Αυξάνεται ο τουρισμός στην Ελλάδα; Αυξάνονται τα κέρδη της Fraport! Και τα κέρδη οδηγούνται, με τον ίδιο δρόμο, στα γερμανικά κρατικά ταμεία. Έτσι απλά.

Μετά από 8 χρόνια από την ιδιωτικοποίηση- παραχώρηση του δημόσιου ΟΤΕ στην κρατική Γερμανική Deutsche Telekom, ο απολογισμός καταγράφει σύνολο αποεπενδύσεων 1.5 δις ευρώ που κατευθυνθήκαν προς το Βερολίνο.

Απέσυραν τον ΟΤΕ από την FYROM, πουλώντας την Cosmofon και την Germanos Telekom για 190 εκ. ευρώ.

Απέσυραν τον ΟΤΕ από την Σερβία, πουλώντας την Telekom Serbia για 380 εκ. ευρώ.

Απέσυραν τον ΟΤΕ από την Βουλγαρία, πουλώντας την Germanos Telekom και την Globul για 717 εκ. ευρώ.

Οι θέσεις εργασίας μειώθηκαν κατά 6000 και η γραφειοκρατία αντί να εξαφανιστεί γιγαντώθηκε.

Τέλος, πούλησαν τον μοναδικό δορυφόρο που είχε η χώρα, της Hellas sat για 208 εκ. ευρώ και μετονόμασαν το τεράστιο όνομα του ΟΤΕ σε COSMOTE.

Μοντέλα λειτουργίας λιμένων τα οποία λειτουργούν προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος υπάρχουν πολλά ανά τον κόσμο.

Η ελληνική συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ/ΝΔ αποφάσισε την πώληση ποσοστού 67% των μετοχών της Ο.Λ.Π και της Ο.Λ.Θ και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ ολοκλήρωσε το έγκλημα του ξεπουλήματος, χωρίς ποτέ η Τρόικα να θέσει θέμα πώλησης του 67% των μετοχών των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας.

Εμείς οι εργαζόμενοι βρήκαμε και προτείναμε το βέλτιστο μοντέλο διαχείρισης λιμένα, όμως κανείς δεν μας άκουσε.

Το παράδειγμα του λιμανιού της Βαρκελώνης που λειτουργεί και αναπτύσσεται ασταμάτητα, πολλά χρόνια τώρα, είναι τόσο απλό, που το καταλαβαίνει και ο τελευταίος αριθμητικά πολίτης αυτής της χώρας.

Φανταστείτε, λοιπόν, να λειτουργούσε το λιμάνι, ως δημοτική επιχείρηση, όπως λειτουργούν ήδη, πολλές δημοτικές επιχειρήσεις στον δήμο μας και τα ετήσια έσοδά του (20 εκ. ευρώ περίπου), να πήγαιναν απευθείας στα ταμεία του δήμου μας.

Άλλωστε, τι διαφορετικό θα κάνει ο νέος επενδυτής (;) Θα διορίσει έναν καλό μάνατζερ για να διαχειριστεί τα περίπου 100 εκ. ευρώ του ρευστού που έχει ήδη ο Ο.Λ.Θ. στα ταμεία του και τα περίπου 70 εκ. ευρώ αποθεματικού.

Θα πάρει από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων την χρηματοδότηση και θα κάνει αυτό που, σκόπιμα, δεν άφησαν να κάνει το δημόσιο λιμάνι, ώστε τα κέρδη που θα παρήγαγε να γυρνούσαν στον πολίτη.

Το μοντέλο αυτό λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια στην Βαρκελώνη, είναι πετυχημένο και είναι αυτό που αποδίδει στην τοπική κοινωνία αυτό που της πρέπει.

Ο Δήμαρχός μας, όμως, εν προκειμένω, για το μόνο που ενδιαφέρθηκε, ήταν να υφαρπάξει κέρδος (;) (ένα μικρό ποσοστό ως ετήσια αποζημίωση και 2 αίθουσες) από την πώληση και να φανεί ήρωας στα μάτια του λαού, γλυτώνοντας, και αυτός και οι υπόλοιποι δήμαρχοι της περιοχής, την κατακραυγή για την αδράνειά τους.

Απέδειξαν περίτρανα ότι είναι κατώτεροι των περιστάσεων. Με την αδράνειά τους συνέβαλαν συνειδητά, στην παράδοση του λιμανιού σε ξένα συμφέροντα, η οποία συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών που οφείλουν να υπηρετούν.

Εμείς θα συνεχίσουμε να είμαστε υπερασπιστές του μειοψηφικού πακέτου που κατέχει, προς το παρόν, το ελληνικό δημόσιο (7%), αλλά και ολόκληρης της δημόσιας περιούσιας.

Η περιουσία αυτή δεν μας ανήκει. Ανήκει στα παιδιά μας, είναι το μέλλον της χώρας μας.

Σύμμαχός μας για την συνέχιση του αγώνα μας είναι η ελευθερία και η αλήθεια που έχουμε μπολιασμένες στις ψυχές μας.

Το μέλλον είναι αμείλικτο, δεν περιμένει, έρχεται και γίνεται παρελθόν και το παρελθόν του καθενός από εμάς θα γίνει ιστορία και η ιστορία θα κρίνει αυτούς που υπερασπίστηκαν και αυτούς που υπέκυψαν στο προσωπικό τους συμφέρον.

Και αν νομίζει κανείς ότι περιμένουμε την δικαίωση σε αυτήν την ζωή, πλανάται.

Δεν ωφελεί να καρτεράς, αν είναι να ‘ρθει, θε να ‘ρθει, αλλιώς θα προσπεράσει.

Εμάς μάς αρέσει ο Αγώνας για την υπεράσπιση της αλήθειας, ώστε να πλέουμε ελεύθερα στους αιώνες.

Εν κατακλείδι, ας μας επιτραπεί η παρακάτω έκφραση, ως μία βάση προβληματισμού, κυρίως συλλογικού.

«Εμείς οι συμπλέοντες στην φουρτούνα πλέουμε προς την ελευθερία ως υπερασπιστές της αλήθειας, είμαστε μέσα σε αυτή και δεν την φοβόμαστε.

Οι παραπλέοντες πλέουν σε πελάγη πρόσκαιρης ευτυχίας που, ιστορικά, πάντα πήγαινε στα βράχια, γιατί υπηρετούν το ψέμα και την κοροϊδία.»

Σαν σύγχρονοι Σπαρτιάτες, θα φυλάμε τις Θερμοπύλες της χώρας και του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Είμαστε υπερήφανοι για τον αγώνα που δώσαμε και συνεχίζουμε.

Για το Σωματείο Χειριστών –Οδηγών Μηχανημάτων Ο.Λ.Θ. Α.Ε.

Με τιμή,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ & ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΜ.Υ.Λ.Ε.
Λάζαρος Τανταλίδης

ΕΧΩ ΛΟΓΟ - ΟΔΗΓΙΕΣ
 

ÔÉ ÃÉÍÅÔÁÉ? ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?